Shimatta dediğin her an.. O değil ben hala arkadaki resime karar veremedim öle saçma saçma duruyo. Bi ilham geleydi, iyiydi..

22 Ocak 2011 Cumartesi

Buda robotiks oluşumun hikayesidir işte.. :D

   "Nasıl robotiks oldum?" , o da şööle ki ;(burda soğuk bir kış günüydü diye başlamak isterdim amaa .. malesef ki sıcak bir yaz günüydü)
   Malumunuz her sene yeni öğrenciler için okulumuzda tanıtım günleri düzenlenir. Bu tanıtım günlerinde Türkiye'nin en çok öğrenci topluluğuna sahip olan okulunda tabiiki toplulukların da tanıtımı yapılır. Tanıtım günlerinden önce topluluklarda haberi olan kesimde bi topluluk muhabbetleri olur zaten. İşte biz de arkadaşlarla şöyle bir gidelim bakalım, ne toplulukları varmış, hangi toplulukta eğleniriz bi araştıralım, şu okulu kazandık nimetlerinden yararlanalım dedik. Topluluk tanıtımları Çarşı'nın karşısındaki basketbol sahalarında yapılıyordu, biz de oraya gittik. Topluluklar çoktan stand açmışlar, gelenlere topluluğu anlatıyorlardı, biz de tüm standlara bakıyoruz, ismini beğenirsek bi uğruyoruz, durakladığımız her yere bi mail bırakıyoruz, tanışma toplantılarından haberimiz olsun, belki gideriz diye.
   Böyle böyle gezinirkene, bir de ne görelim "ODTÜ Robot Topluluğu" ; hell yeaa!
   Standdaki masada henüz çalıştığını görmediğim örümceğe benzeyen robotumsu vardı, masanın hemen yanında da üstünde güneş panelleri olan bir araba ve tabiki topluluk üyeleri. Şöyle bir standı süzdükten sonra dedik robot iyidir ya bi soralım napıyo bu robotiksler. Dediler, biz burda robot yapıp geliştirmeye çalışıyoruz, uluslar arası robot günleri düzenliyoruz,güneş ve hidrojen arabası yapıyoruz yarışlara gidiyoruz.Birden robot, güneş arabası falan duyunca, biz bi halt bilmiyoruz girsek ne yapıcaz öğrenebilir miyiz, nasıl yürür bu işler diye kafamızda hemen bi soru işareti oluştu tabi. Ordakilerin annelerinin karnından bunları öğrenerek çıkmadıklarını öğrenince o zaman biz bi tanışma toplantınıza gelelim, devam edelim bu topluluğa, ortamı da seversek devam ederiz diye düşündük; verdik mailimizi gitti.
   Okul açıldı, yeni insanlar yeni ortam derken hazırlık binalarında topluluk standları kuruldu, tanışma toplantıları başladı. Robot topluluğunun tanışma toplantı maili geldi, tanışma toplantısı için makina müh. D109 amfisine gittik. Amfi baya baya doluydu, topluluk üyeleri tanıtıma başladı, eğlenceliydi. Robot yapmaya başlamadan önce 6 haftalık eğitimlere gelmelisiniz, sonra pratiğe geçicez dediler. Tabi eğitim falan duyunca bi eğlencesi kalmıcak gibi geldi bize ama yeni şeyler öğrenmek için bide eğitici bi topluluğa üye olalım diye devam etmeye karar verdik.
   Eğitimler başladı, ne hikmetse de hep eğitim için seçtiğimiz günde yağmur yağdı,ama yılmadık gittik(:p). Sonra pratik eğitimler başladı.İlk olarak ışık olmayan yerde yanan led yapıcaktık. Benim yaptığımda önce sorun oldu (asdgffgh :d), sağolsun robotiksler olaya el attılar sorunun kaynağını bulduk düzelttik. Akşam olduğu için karanlık ortam, elimizde yanan ledlerle gidiyoruz eve, bi yandan da heyt be ne yaptık biz diye gaza geldik zaten( asdfjsdfklml sanki asimo yaptık).
   İşte o ilk pratik eğitimin ardından dedim " 5 sene daha bu topluluktayım.". Ve bir robotiks oldum, beni kazandı topluluk.(asdflksjdlşögf :D ) Ek olarak 5 sene derken 6 da olabilir; 7-8 artık okul ne zaman biterse kısmet.. Ama şunu gördüm kii, okul bitse bile hep bi robotiks olarak kalıcam(topluluğun eski üyeleri gibi), benimsedim topluluğu a dostlar. :D
   İkinci pratik bizim midtörmlerimize denk geldi, benim arkadaşlarım ulus a benimle beraber gelme zahmetinde bulunmadılar, sonra da bıraktılar topluluğu zaten. Dedim napalım, çizgi izleyeni de kendim tek kişilik dev kadro olarak yaparım artık. Derken  başka çizgi izleyen yapan insanlar buldum, onlara kaynak yaptım, öyle öyle devam etmiş oldum işte..
   Buda nasıl robotiks olduğumun özeti gibi bişeyidir.

   Özet geç diyenlere : Robot candır :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder