Shimatta dediğin her an.. O değil ben hala arkadaki resime karar veremedim öle saçma saçma duruyo. Bi ilham geleydi, iyiydi..

2 Ocak 2011 Pazar

Anime Çılgınlığı 1 - Death Note

   Anime izleyen arkadaşlarınız vardır belki, yanınızda animelerden bahsederler, ordaki kahramanları eleştirirler,japon kültüründen bişeyler öğrenirler falan..İşte benim lisede böyle bikaç arkadaşım vardı, hala da görüşürüz onlarla, anime kritiği yaparız arada falan.Neyse işte, bende japoncaya olan merakımdan gelen bir şevkle, önce okuldaki japonca kursuna gittim, ilk kur bitti ama malesef ki ikinci kuru okulda vermiyodu topluluk (Türk-Japon İletişim Topluluğu), öyle birinci kurda kaldım.Tömer e falan gidecektim amma velakin dediler ki  japoncayı ne yapacaksın ilerde işine mi yarayacak,zaten zor dil, onu öğrenene kadar başka bir dil öğren zaman kaybı olmasın carttır curttur.. Japonca öğrenme isteğimi kırdılar işte.Gerçi hala öğrenmek istiyorum ama daha da ilerleyemedim. İlk kurda öle kaldım, hiragana biliyorum sadece. :(
   "Yeaa altı üstü bi çizgi film amma uzattılar ha" gibisinden düşünebilirsiniz ama eğer izleyip de animeleri severseniz,biraz bağımlı olabiliyosunuz ve gerçekten de bu etkileri yaratıyo animeler.
   Ben de öyle bir animeye bakayım neymiş ne değilmiş efendim dedim, izledim ve animeleri benimsedim kanımca.Fantastik olaylar konular oluyo, izlerken bi sonraki bölümde ne olucak diye meraklanıyorum, japonca yeni bi iki kelime öğreniyorum,animeci bi insan oldum çıktım.^_^
   Ayrıca ^_^ bu ifadeyi de severek kullanıyorum, çok şeker yeaa.
   Şimdi de bikaç anime kritiği yapma zamanı , hiıır vii goo !


İlk izlediğim animeden başlayalım "Death Note"  (  デスノート,  Desu  Nöto )
デスノート (death note)
   Genel olarak animecilerin ilk 10 listesine giren bi anime, dedim hadi animeye iyi bir adım olsun izleyeyim şunu.İyki de izlemişim,ilk izlenimim pozitif oldu halen de anime izlemekteyim.Beğenmediğim animeler de var tabiki ama animesever bi insanım sonuç olarak.
   Tabiki animeler mangalardan geliyor,Death Note'un mangası da aralık 2003 te yayınlanmış yanılmıyorsam, sonra tutulunca hadi bunu anime yapalım demişler(2006 da tv yayını), çok da iyi olmuş çok da iyi güzel olmuş.37 bölümden oluşuyor, diğer animelere göre daha kısa sürüyor(+280 bölüm görmüş bleach var misal). Kısa, az ve öz bir anime yani.
  Konusuna gelince, bizim pırlanta gibi parlayan başarılı, akıllı öğrencimiz lise son sınıfta okumakta ve hayattan sıkılmış durumda."Yenilik yok bişey yok sıkıldım hayattan shimattaa , bu ne anasını satiym hergün suçlular etrafta cirit atıyo, hiçkimse de buna bi dur demiyor, nerde bu devlet, batsın bu dünya.." diye isyanlarda.Sonra da günlerden bi gün okulunda usluca dersini dinlerken pencereye bir göz gezdiriyor ve yerde bi defter görüyor.Bir 'shinigami'nin onu bilerek birileri bulsun diye bıraktığından habersiz .Tabiki de tenefüs olunca gidiyor bulduğu deftere göz atıyor, ama o da nesi !!  
L & Yagami Light
" Bu deftere ismi yazılan insan ölecektir " oh may fakin gaaaş diyor ve önce inanmıyor doğal olarak.Neyse böle bi defter bulmuşken alayım yanıma yani belli olmaz ya gerçekse içindeki yazan diyor ve dersine geri dönüyor.O sırada da bulduğu defter hakkında brainstorm yapıyo, doğru mu acaba yoksa biri beni mi kekliyo diye.Sonra evine dönüyor,televizyon izliyor.Anaokulu öğretmenini ve öğrencilerini rehin almış bi adamla ilgili bir haber çıkıyor ve bizim şampiyon yine düşünüyor " Bu lanet olasıca fakin dünyada suç oranı artıyor işte, adelet sistemi cort işte hacı bu ne yea". diye veee hemen bir flaş çakıyor:'Death Note''.Eğer kitap işe yararsa ordaki sivilleri kurtarmış olucak ,adam ölürse de hani zaten kötü adam dünyadan bi pislik yok olucak işte diye düşünüyor.Bu sırada adamın adı haberlerde geçiyor, kalemi eline alıyor , adamın ismini deftere yazıyor.Meraklı bekleyiş başlıyor haliyle tam da " ee hani nerde işe yaramıyomuş" derkeen ; adamın ismini yazdıktan 40 sn sonra adam kalp krizi geçirip ölüyor.
  Defterin işe yaradığını görünce,"madem kimse bişey yapmıyor en azından ben suçluları yok edeyim dünya barışı, çiçekler,böcekler,kuşlar.." diyerekten suçluların isimlerini bu deftere yazmaya başlar.Sonra birkaç olay da bu şekilde gelişince(kalp krizinden ani ölüm) polis şüphelenmeye başlar ve bu görev için en yetenekli dedektifi "L" i görevlendirir.Yagami nin babası da bu soruşturma içinde görev alınca Yagami nin her şeyden haberi olur.L i kandırmanın zor olduğunun bilincinde olarak daha dikkatli davranır.
  
Raito(yagami light) & Ryuuku
  Birde unutmadan bizim shinigamiden bahsetmezsem olmaz. Shinigami(ölüm meleği gibi bi çevirisi var) olarak elma yemeyi seven bi kahraman adı "Ryuuku". Elma bulamadığı zaman saçma sapan şekillere girer,sadece defterin bir parçasına elleyen bir insan onu görebilir.Ayrıca Death note un kendine ait kuralları vardır, "her bölümde bir yeni kural" tadında gösteriyorlar, iyi bir çocuk olup izlerseniz belki Misa misa-chan i bile görebilirsiniz. :D  
  Olaylar bu şekilde akıcı olarak ilerliyor, animeye başlamak için idealdir ancak daha sonrasında death note gibi bi anime karşınıza çıkmazsa da üzülmeyin, iyileri de var çünkü.

  Tabi animeyi izlerken bi taraf tutmaya başlıyo insan.Ben olsam elime o defter geçse ne yapardım? Yagami'nin yaptığı doğru mu , ne kadar etik ? İzleyen arkadaşlarım arasında genel olarak bi L sempatizanlığı var.Çünkü Yagami akıllı olsa da L de akıllı ve biraz daha halk adamı gibi.
- spoiler -
L'in telefon tutuşuna hastayım, piskopat ya.:D
- spoiler -
   Ama ben biraz daha Yagami tarafını destekliyorum, Kira cıyım son tahlilde! :D (Kira demek Yagami demek, kendisine taktığı lakap bu). Defter sayesinde ne kadar düzeni sağlayabilirsiniz o da ayrı bi konu tabiki.Ama şimdi bu Yagami kankam bulmuş defteri olabildiğince kötü insanları öldürmeye çalışıyor, her ne kadar insanlara korku saçsa da japonyanın hero su olma yolunda ilerliyor, bazı yaptığı işleri onaylamasam da iyilerin dostu kötülerin düşmanı tadında bir insan, ben de Yagami side da yer alıyorum gibi. 
   Düşünüyorum Türkiye de birinin elinde o defterden olsa.. Alayımızı deftere yazardı; höt sen konuştun,sen kazana düştün seni bi listeye alalım ,adını yazayım tadında bişey olurdu.Hoş olmazdı yani ıı cık.


  Sonuç olarak izlenilesi hoş bir animedir,tavsiye edilir, en yakın internet sitesinden izleyiniz.


Önerilen siteler :
animefreak.com (ingilizce altyazılı izlerseniz daha iyi olur,türkçe de bazen çeviriler çok iyi olmayabiliyo)
megavideo.com (eğer video aramada doğru isim yazmazsanız sonuç gelmeyebilir, ör: Death note episode 3 şeklinde yazarsanız sonuç çıkacaktır)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder