Shimatta dediğin her an.. O değil ben hala arkadaki resime karar veremedim öle saçma saçma duruyo. Bi ilham geleydi, iyiydi..

20 Ağustos 2012 Pazartesi

Bir yaz okulu macerası: Diffential Equations

Okulumu çok seviyorum, o yüzden yazın da okula gidiyorum. Başka sebebi yok. Yok yani okula yazın dökülen gübre kokusuna bayılırım ondan. Tezekli ottü <3

- Hop spoiler-
Diff objection hikayem de sonlara doğru anlatılacaktır. (He çok merak ediyoduk zaten diyebilirsiniz tabi asldjkf :D , ama olsun benim için anlamlı bi olaydı) Final notum 71den 77 ye çıktıysa( 80 üzerinden), 106 sınavından çıkar çıkmaz gittiğim objectiona borçluyum. Nese altta ayrıntılarına giricem.
-spoier finishes-

24 Haziran 2012, pazar günündeyiz. Hava sıcak, Kuşadası'nda Dominos'ta pizzalarımızın son dilimini bitirememiş durumdayız.(Dipnot: Domino's un hastayız) Otobüsün kalkmasına son 2 saat. Çarşıda geziyoruz falan filan, otobüse biniyoruz. Veee bir macera başlıyor.. METU Summer School !!

25 Haziran 2012, pazartesi; Aştideyiz sabah 7 suları. 417 beklemekteyim. Otobüse bindiğimde başka ottüyü seven kaardişlerimi de görüyorum. Ve iç ses.. Ders ekleme süreci kapışmalarla dolu olucak sanki, saat 7de de öyleyse ottü otobüsü.. Gerçi gece 2. yurdun bilgisayar labında sabahlayanını da duydum. Sabahın 7 si ne ki.

Kkm'de inenler çok tabi. Kütüphane, fizik labı her yer dolu haliyle. Makina labına gidiyorum, dolu. Vee makinadaki evimiz, "robot topluluğu odası". Gidiyorum bilgisayar boş, oibs e giriyorum her şey hazır. Ar vi rediiiii?


SAAT 9 !!1!!1birbir!11!!1birbir!11!!

ADD COURSE ! F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Ve site kitlenir, sayfa açılamaz bile.. -_-

Amaa gelin görün ki sistem ilk açıldığında bi anlık ders ekledim gibi oldu. Sonraki 10 dk da sistem açılınca anladım ki meğersem eklemişim.
Başarı budur bebişler. Üstelik 106 bilene ekledim teheeey. :D


Yaz okulu başlar, dersler saat 9 da, not bad bence.


2 Temmuz 2012, pazartesi; here we goo !! Yaz okulu maceramız ofişıli başlamış bulunmakta. Sabah fizik sınıfındayım, sınıf sıcak tabi. Her zamanki gibi sabah derslerine geç girerim bilirsiniz. Tabi yaz okulu olunca geç kalınan her dakikada bi konuyu kaçırma riski var. Kaçan ders kaçmıştır diyerekten diğerlerine odaklanmak lazım haliyle, sıcakta ne kadar odaklanılabilirse tabi.

Fizik bitişinde tanıdıklar bulunaraktan yemek yeme safhası da atlatıldıktan sonra diff teyiz. Yine bir tanıdıkla sınıfa girişi yaptık, ama herkes inek öğrenci mode on, tüm sıralar dolu. Bizde arka sıradakiler mode on :D Zaten arkaya geçerdik, sebep oldu sıraların dolu olması. Neyse efenim şimdi bu diffte önceleri hocanın anlatışını tam kavrayamadık, zaten sınıf düz, hoca da en altlara yazıyo, koptuk gittik teheey.. Tenefüste dedim hocam naptınız herkes uzun değil alt kısımlara yazmayın, ama yooök yine aynı, bide tahtanın bi sağını bi solunu kullanıyo, bi bakmışsın eski yazdığını değiştiriyo falan, sıkıntılı tahta olayı hocam. :D Hakkını yemeyelim sonraları alıştık kendisine, ilk sınav yapmasa da sonraki sınavlarda gayet güzel bi şekilde hazırladı bizi, fantastik sorular çözdü. Kafa bi insandı kendisi, çok sigara içerdi ama, zararlı içmeyin hocam dedim de hala içiyor :D Neyse ben üstüme düşeni yaptım.:p


12 Temmuz 2012, perşembe; diff 1st midterm günüsü. Yine çıkmış soruların hepsini bitiremesem de bi iki arkadaşla brain storm yaparaktan diyoruz "tamam yheaa, kaptık biz bu işi bu kadar çalışma yeter". Zaten bakıyoruz geçen dönemin sorular çerez gibi kolay kolay.( Dönem içinde gram çalışmayıp , finalde körv almayı başaran ben- nasıl o kadar çok aldım ben de şaşırdım- cc alan kafama diye içimden geçirmedim değil tabi) Ne kadar zor yapabilirler ki diye de düşünerekten sınav yerine gittik.

Hmm, sınav çıkışı.. Ne kadar zor yapabilerler ki ? Dönem içinden daha zor yapabilirler mesela ? Ki öyle de oldu, güzel sorularla gelmiş zibidiler. Çıkışta hemen bi kamuoyu yoklaması yaparaktan sınav zorluk derecesini de sordum insanlara. Bazıları zor dedi, bazıları kolay. Hele bi ikili var ki, yök efendim çok kolaydı çat çat yapıcaktın az daha çalışcaktın falan filan.. Yok efendim yarım saat öncesinden çıktık o dereceydi.. Yök artık löbran dedim. Nese sınav zordu, körv 60 üstünden 35 çıktı zaten. Kolay diyen ikilimizde körv almışlar gördüm.. -_-" Niye fake atıyosunuz arkadaşım ? :D

Oef sınav sonuçları olsun, diğer sınavlar olsun bu yazı çok uzar böle anlatırsam, özete girişiyorum.

İkinci sınavda da 20 puanlık singular point olayını sormaları çok kişinin canını yaktı, körv 30 çıktı( 60 üzerinden yine). İşin kötü tarafı, 60 üzerinden olan sınavda diyelim ki 40 aldın; 100 üzerinden 20/2= 10 puanın gitmiş oluyor, yani her kaybettiğin 2 puan 100 üzerinden 1 puanının gitmesine sebep oluyor. Zaten dersi katalog yapıyorsunuz, 90 üstüne aa veriyosunuz bari bonus soru koyun, ne bileyim 90 üstünden yapın sınavı. Ama yapmazlar öyle işler tabi. Neyse efenim, finali de atlatıyoruz, körv 80 üstünden 42 ; geriye objectionı kalıyor..


11 Ağustos 2012, Cumartesi; 106 finali ve diff objectionı var. Objection 11 de başlıyor, sınavda 12 de bitiyor.

Sınava giriyorum, saat 12 oluyor ve asistan ilk benim kağıdımı alıyor. Çıktığım gibi matematiğin yolunu tutuyorum.

Matematikteyiz. Hocaları sınıfın dışında tam giderken görüyorum veee;

-Hocam kağıdıma bakıcaktım ama ?
+Aaa olmaz ama gidiyoruz 1 saat geçti.
- Sınavdan yeni çıktım hocam 106daydım.
+ iyi hadi bakalım çabuk bak, hangi sınıfta girmiştin?

Kağıdımı buluyoruum, ve iki yerden puan gitmiş. Convergence bulmam gereken yerden 3 puan gitmiş, ona itirazım yok, anlık dikkatsizliğime gelmiş. Fakaaat;ilk sorunun b şıkkına direk sıfırı çekmiş o soruyu okuyan hocamız.  Ve ben de 74 alırsam 90 puan toplayıp AA'yı sapına kadar hakkediyor olucam.

-Bu soruda gidiş yolum doğru hocam niye bu kadar kırılmış?
.... Soruyla ilgili konuşmamız olduktan sonra, bi ara hoca gidiş yolumun yanlış olmadığını farketti. Elinde cevap anahtarı yoktu o sırada.

- Hocam arkadaşlarla konuştum sonucum doğru
+ Bakalım bi cevap kağıdına neymiş. ( Çantadan hemen cevap kağıdını çıkarır ve bakar.. )
+Sonuç doğru, o zaman napıcaz artı 6 puan daha vericez. Bu kadar nası yükseldi yea, aferin. :D ( hoca da güldü burda :D)
+ Bi de tahtanın alt kısımlarını görseymişsin neler alıcakmışsın haha ( En arkaya oturduğum için hocayla olan bi muhabbetimizden gelen bi espri)

Diğer bir hoca da katıldı hemen, " Aferin 80 alan yok gördüğümüz en yüksek kağıtlardan biri oldu bu kağıt kaç toplamış oldun şimdi?"
 "91.5 topladım hocam :D"
" Artık aa gelir o zaman :D "

 FFFFUUUUCCCCK YEEEEEEEAAAAAAHHH !!!!  Sonuç doğru didim ama ben di miiieeeğğ :D 80 üstünden 77 alaraktan, bu derse de bi nokta koyuyorum.


Şimdiiii; gelelim asıl meseleye. Bi gün öncesine kadar sonucumu öğrendimde biraz üzüldüm gibi oldu. Ne biliym yani, 71 almış olsaydım bile kimse bana o dersi bize öğretildiği kadarıyla bilmediğimi söyleyemezdi bence. Eğer 10 sn geç kalsaydım objectionda kimseyi bulamıycaktım ve hakkım olan notu alamıycaktım. Eğer 71 aldığımda da bana aa vericeklerini bilsem, objectiona gitmezdim bile belki. O zaman gerçek aldığım notu da bilemezdim.

Burda not değil dikkatleri çekmek istediğim nokta. İnsanın yaptığı işi takip etmesi gerekiyor, çıkarılacak derslerden biri bu bence. Ne olacağı belli olmuyor.

10 saniye de olsa, insanın hayatındaki bazı şeyler anlık oluyor, ani değişimler geliyor.

Dün üzüldüğün olaya, bugün sevinebiliyorsun.

Sabrettikten sonra mutlu sona ulaşabilyorsun.


Ama ulaşamayabilirsin de, bilemeyiz..


Bu da böyle bir anımdır işte.Öle işte.

Bitirsek mi ki artık, felsefeye giricem yoksa. Girmiyim bence. Çok uzar.

-The End-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder